ЦІКАВЕ ЖУРНАЛІСТИКОЗНАВСТВО «Освіта і наука 2022». Секція журналістика  

сьогодніУ межах загальноуніверситетської конференції «Освіта і наука 2022» 11 і 12 травня 2022 відбулися пленарне і секційне засідання. Відтак студенти-журналісти мали аж два дні, щоб поспілкуватися про актуальні проблеми вивчення медіа, видавничої справи, редагування. Софія Денисюк розповіла про особливості інтерв’ювання осіб із травматичним досвідом. Її наукова праця, робота над якою почалася ще до повномасштабного вторгнення РФ в Україну, стосувалася специфіки спілкування з людьми, які пережили гендерно зумовлене насильство. У сучасних умовах зібрані нею і запропоновані нею самостійно рекомендації щодо комунікації з постраждалими набули неабиякої актуальності.

 

Дарія Шерстюк на пленарному засіданні й Надія Кибукевич на секційному розповідали присутнім про свій досвід роботи над студентською газетою факультету «Сьоме небо». Слухачі мали змогу замислитися над питаннями рубрикації та оформлення видання, але, сподіваємось, вони також замислилися над тим, яким же буде обличчя нашої газети незабаром. «Сьоме небо» чекає на нових дописувачів і редакторів!

Секційне засідання 12 травня відкрила студентка першого курсу Валерія Булаєва з доповіддю «Серії дитячих журналів видавництва "Мамине сонечко" для різних вікових категорій: порівняльний аналіз». Приємно відзначити і дуже гідний рівень роботи, і те, що першокурсники загалом були настільки активними на конференції.

Поліна Єльська розповіла про сучасні спортивні репортажі й коментарі, відзначила, наскільки важливим є висвітлення спортивних подій під час війни. Будь-які змагання сьогодні – це ще одна можливість донести до мільйонів людей у світі правду про трагедію війни і військові злочини агресора. Правильне висвітлення спортивних змагань – це потужна «зброя» інформаційного спротиву.

Очікувано і заслужено надзвичайно бурхливу дискусію викликала доповідь Кароліни Железної «Мем як інструмент інформаційної війни». Студентка представила добірку актуальних воєнних мемів і зробила спробу їх класифікації. Слухачі ж підключилися згодом до обговорення, наскільки ризикованими можуть бути меми для формування стереотипів і подальших маніпуляцій ними, наскільки небезпечними чи безпечними вони є при висвітленні тих чи інших подій.

Кіра Нагорська на прикладі роботи видавництва «Наш формат» проаналізувала, як сучасні видавництва підтримають військових. Назва першого слайду її презентації стала чи не гаслом нашої зустрічі загалом: «Книги – це зброя». Усі присутні мали можливість переконатися, що видавництва в умовах війни за лічені дні знайшли свої дієві способи допомагати фронту.

Про європейські тренди в художньому оформленні дитячих видань доповіла Анастасія Пельцер. На прикладі «Ельфи та феї: Путівник по Чарівній країні» студентка продемонструвала значущість індивідуально-авторської стилістики художника в оформленні книги.

«Вживання коректної термінології у висвітленні російсько-української війни: практика сучасних ЗМІ» – ще одна надактуальна тема, яка з початку повномасштабного вторгнення тривожить усіх журналістів і яку дослідили Юлія Пустова і Анастасія Костенко. Чим відрізняється бомбосховище від укриття, бомбування від обстрілів… На жаль, про такі тонкощі семантики сьогодні ми мусимо замислюватися.

Завершим секційне засідання Сергій Тягнирядно із доповіддю «Кінорецензії та кіноогляди на YouTube: сучасні тренди, особливості виготовлення і презентації відео». Сергій – автор численних відео на ютуб-каналі нашого факультету, нині він створив свій ютуб-проєкт і пробує свої сили як кінооглядач і рецензент. Такий досвід дав йому можливість змістовно і структуровано проаналізувати досвід українських блогерів-кінокритиків і продемонструвати особливості індивідуально-авторської стилістики кожного з них.

Порушені протягом засідання теми були актуальні й надзвичайно цікаві, обговорення – жвавим і динамічним. Дякуємо студентам за небайдужість до науки і дякуємо викладачам – науковим керівникам (а це Т. М. Білорусцева, І. П. Галак, О. Т. Марків, Ю. С. Полтавець, С. В. Шевчук) – за готовність до наукової співтворчості зі студентами.

Кафедра журналістики