Виробнича педагогічна практика

webiSwZsREA

 

Звіт про проведення виробничої педагогічної практики студентів 5 курсу

Інституту української філології та літературної творчості

імені Андрія Малишка

в 1 семестрі 2015/2016 навчального року

Педагогічна практика відповідно до навчального плану проходила з 7 вересня по 18 жовтня 2015 року в різних типах шкіл м. Києва – загальноосвітніх, ліцеях, гімназіях: № 75, № 15, № 41, № 315, № 154, №172 Гімназії імені М.П. Драгоманова. Для проходження практики були обрані школи, які мають достатній рівень навчально-методичної бази та забезпечені висококваліфікованими вчителями української мови та літератури.

 

Зі студентами працювали методисти від фахових кафедр – кафедри методики викладання української мови та літератури – проф. Донченко Т.К., доц. Гребницька Н.М., доц. Строганова Г.М., доц. Романонко Ю.М. ст. викл. Балаховська Ю.М.; від кафедр психолого-педагогічного циклу – доц. Войналович О.О., ст.викл. Співак Н.В., доц. Темрук О.В., доц. Строяновська О.В., проф. Шарпатий В.Г., доц. Подобєд О.А., ст. викл. Вознюк О.В.; кафедри англійської мови – доц. Рудник Т.М.

Наказ по студентському складу педагогічної практики було подано своєчасно. Проведена настановча конференція, на якій обговорювалися такі питання:

  1. Завдання і особливості виробничої педагогічної практики студентів V курсу (доц. Гребницька Н.М.).
  2. Значення позакласної роботи з української літератури у навчально-виховному процесі (ст. викл. Балаховська Ю.М).
  3. Психолого-педагогічні дослідження під час педагогічної практики (ст. викл. Співак Н.В.).

Зміст і завдання виробничої педагогічної практики були визначені відповідно до типової програми педагогічної практики і методичних рекомендацій для студентів V курсу Інституту української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка. Чітко окреслені види і зміст професійно-педагогічної діяльності студентів-практикантів:

-          удосконалення і самостійне поглиблення теоретичних знань курсів сучасної української літературної мови, української літератури, методики викладання української мови та літератури, курсів педагогіки і психології, осмислення їх наукових закономірностей;

-          ознайомлення з плануванням навчально-виховної роботи в школі;

-          оволодіння умінням перспективного планування навчально-виховної роботи в школі на весь період педагогічної практики;

-          ознайомлення з планами учителів-словесників: календарно-тематичними, поурочними;

-          розробка власних проектів уроків різних типів;

-          проведення уроків з використанням сучасних технологій, форм, методів, засобів навчання;

-          оволодіння уміннями поточного і тематичного оцінювання учнів, контролю рівня якості знань, навчальних досягнень;

-          проведення позакласної та виховної роботи з учнями;

-          формування умінь аналізувати відвідані уроки, позакласні й виховні заходи;

-          проведення психолого-педагогічних спостережень і досліджень;

-          складання психологічної характеристики на учня;

-          виготовлення наочності до уроків;

-          проведення науково-методичних досліджень.

На підставі звітів методистів можна стверджувати, що у ході педагогічної практики студенти виявили вміння організовувати навчальну роботу в класі, застосовуючи відповідні методи, прийоми і засоби навчання; вміння співпрацювати на уроці з класом і окремими учнями, застосовувати ефективні прийоми аналізу художніх творів.

Більшість студентів-практикантів виявили здатність орієнтуватися в літературознавчій та методичній літературі, використовувати виховні можливості навчального матеріалу, розвивати читацькі інтереси школярів, прищеплювати любов до художнього слова.

Під час педагогічної практики студенти під керівництвом методистів провели науково-методичні семінари на теми:

1.   Робота з розвитку творчих здібностей учнів старших класів на уроках української мови і літератури.

2. Використання елементів компаративізму під час вивчення художніх творів у старшій школі.

3. Система роботи з мовленнєвого розвитку учнів під час вивчення художніх творів.

4. Інтерактивні методи навчання на уроках української мови і літератури.

5. Шляхи аналізу художнього твору у старших класах.

6. Організація навчальної діяльності учнів на уроках української мови.

Виховна робота проводилася студентами відповідно до планів роботи шкіл, науково-психологічні дослідження відповідно до визначених завдань кафедри психології.

У своїх звітах методисти акцентують увагу на тих труднощах, які постали перед студентами-практикантами, зокрема такими:

-          невміння належним чином організувати роботу над мовою художнього твору та мовленням учнів;

-          виникали труднощі стосовно аналізу художніх творів відповідно до їх родової специфіки;

-          відсутністю практичного досвіду роботи пояснюється наявність значних огріхів у ході оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови та літератури;

-          не вдається ще нашим студентам належним чином реалізовувати у ході навчання мови та літератури поєднання індивідуальних та групових форм роботи.

Пропозиції щодо вдосконалення теоретичної і методичної підготовки майбутніх вчителів:

  1. Студентам   удосконалювати   вміння   застосовувати   набуті   знання з фахових методик,педагогіки, психології; педагогічної творчості.
  2. На практичних, лабораторних заняттях, під час педагогічної практики посилити увагу до інноваційних прийомів навчання української мови і літератури.
  3. У лекційних курсах з методики викладання української мови та літератури, педагогіки, психології посилити увагу до формування творчої особистості майбутнього вчителя.

   Аналіз звітів методистів про виконання завдань педагогічної практики засвідчує: студенти мають достатній рівень знань з української мови і літератури, методики їх викладання, оволоділи уміннями перспективного планування навчально-виховної роботи, ствердилися у виборі професійного шляху.

Керівник педагогічної практики                                доц. Гребницька Н.М.

6lFqh DtQXUA4vPjg2inpkFk0ku5 kZRIHVcKHOA2l50iG7 SDBbYpoSdlzkgSofUI