Навчальна пропедевтична практика студентів ІІІ курсу

IMG-4eeecc7f4d302a5c6f2dad37198e623c-V

У період з 6 листопада по 3 грудня 2017 року студенти 3 курсу факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка проходили пропедевтичну практику (ознайомлювальна). Базами для проходження практики є навчальні заклади міста Києва: СШ №148, СШ №41, гімназія №323, спеціалізована школа №200, гімназія №172 «Нивки». Із студентами-практикантами працювали досвідчені учителі-словесники.

Специфіка цієї практики полягала в тому, що більшість часу було відведено на педагогічне спостереження за роботою вчителя на уроці та аналітичну роботу зі шкільною документацією: опанування критеріїв оцінювання усних та письмових учнівських робіт, оформлення класного журналу, складання календарно-тематичного планування уроків української мови та літератури.

Попри те, що студенти під час цієї практики самостійно не готували і не проводили уроків, вони збагатилися досвідом аналізу уроків різних типів, мали змогу наочно побачити і критично осмислити ті методи і прийоми викладання мови та літератури, які засвоюють упродовж опанування теоретичних курсів методики.

Ця практика також мала великий рефлексійно-мотиваційний потенціал, адже під час проходження її студенти не одразу стали до роботи на місце вчителя, а мали змогу психологічно налаштуватися на майбутню роботу з учнівським колективом. Прийшовши до школи в наступному семестрі уже в новому статусі, як учителі, вони почуватимуться впевненіше, комфортніше. Більшість студентів відзначили, що ця практика допомогла їм упевнитися в правильності професійного вибору, дала змогу виявити прогалини в знаннях з методики та розставити правильні акценти для майбутнього вивчення теоретичних курсів з української мови та літератури.

Студенти мали змогу відвідувати уроки в середніх і старших класах, а відтак зробити висновки про особливості викладання української мови та літератури в різних вікових групах.

Потрібно відзначити, що деякі студенти-практиканти виявили ініціативу і брали участь не лише в методичній, а й у позакласній та виховній роботі. Такі заходи дали змогу студентам ознайомитися з роботою вчителя у всій її багатогранності, тобто підготуватися до проходження наступних практик, які охоплюватимуть не тільки методичну роботу, а й виховну, позакласну, організаційну тощо.

Загалом студенти впоралися із завданнями практики, дістали схвальні відгуки від учителів та адміністрацій шкіл та отримали запрошення на проходження наступних практик у цьому навчальному закладі.

кафедра методики викладання української мови та літератури

iм 1сайт